Podle neověřených informací se Ivo Lukačovič vrací zpět do nějaké aktivnější role v Seznamu. Najatí manažeři v čele s Pavlem Zunou odvedli skvělou práci co se týká finančních výsledků firmy. Z dlouhodobého pohledu ale došlo k jistému omezení míry inovace. Většina novinek, které Seznam představil v posledních letech nemá žádný výrazný inovační potenciál. Na jeho místo se z jedné strany tlačí Google a z druhé strany Facebook. Tento trend patrně snížil potencionální tržní cenu společnosti – která se vždy odvíjí od projektovaných zisků v budoucnu. Přímo katastrofální [fópa] bylo minutí Groupon mánie – než se Seznam rozkoukal, další štiky v podobě Mitonu a dalších mu vypálili rybník. To, že majoritní hráč na českém se nezůčastnil začátku této akce , tak umožnil vyrůst desítkám konkurenčních projektů, které pomalu a jistě ruinují celou oblast slevových serverů. A pokud proběhnou nějaké akvizice, tak za chvíli bude z reklamního koláče ukrajovat další globální korporace v podobě Grouponu.
Ze Seznamu se stala byrokratická korporace, kde každý větší krok podle zdrojů z firmy musí být projednán na desítkách porad a to je přesně ten stav, který jakoukoli inovaci zabíjí. Schází zde leader, který nebude posedlý obchodními výsledky, ale touhou po inovacích. To je patrně důvod proč se Ivo L. vrací zpět.
Nelichotivé vysvědčení Seznamu patří i za nezvládnutou změnu obchodního modelu serveru Sreality.cz. Zbytečně vydráždil k nepříčetnosti své největší zákazníky, místo toho , aby jim nabídl „speciální podmínky“ a pomohl jim vyčistit trh od „obývákových“ realitek. Řada realitek tak přešla ke konkurenci a řadě z nich došlo, že jejich business je založen na libovůli Seznamu. Naštěstí vzájemná antipatie jednotlivých realitek mezi sebou jim znemožňuje se domluvit na společném konkurenčním projektu.
Škoda, že Seznam ani jeho majoritní vlastník neprovedli žádnou významnější investici do nějaké české technologické (webové) firmy, která by měla zajímavý růstový potenciál. Mnohdy by k tomu stačila jenom injekce v podobě reklamy a marketingu, která by místní firmu mohla nakopnout k mezinárodní expanzi.
Další událostí v posledním roce v Seznamu bylo převedení vlastnického podílu Iva Lukačoviče na kyperskou polečnost Helifreak (název vtipně odráží zájmy majitele). Paradoxně k tomu došlo až po té co Lukačovič musel zaplatit nemalé daně z vyplacených dividend v minulých letech. Teď ho již opakované zdanění již jednou zdaněného zisku ze Seznamu nemusí trápit.