Slevomat Ventures oznámil akvizici portálu Pizzatime.cz , kde si online můžete objednat nejen pizzu, ale i jiná jídla např. sushi. Portál Pizzatime nejdříve vzniknul jako projekt portálu Lunchtime.cz , od kterého se teprve letos oddělil založením nového s.r.o. Do samotného Lunchtime letos vstoupil většinově slovenský slevový portál ZlavaDna.sk , který v ČR provozuje konkurenční portál SlevaDnes.cz. Což mi přijde jako dost velký paradox, obzvlášť když pizzatime.cz a lunchtime.cz navzájem spolupracují. Tomu bude asi brzy konec.
Slevomat novému přírustku může nabídnout mnohé ze svého know-how, ale i tak delivery business bych nepovažoval za nějakou dramaticky rostoucí oblast (možná vyjma aktuálně populárních krabičkových diet). Poskytovat kvalitní službu, když nad ní nemáte kompletní kontrolu je poměrně obtížné, obzvlášť v českém prostředí. Většina restauratérů ale neumí přesvědčit zákazníky, aby se k nim po slevové nabídce vrátila, tak se dá předpokládat, že nezvládnou přesvědčit ani uživatele Pizzatime , aby si příště objednali rovnou u nich. Neschopní hospodští budou raději platit za zprostředkování.
Objednávání jídla domů je populárnější hlavně v zemích s poněkud vyšší životní úrovní. Dejme Tomáši Čuprovi čas, zda se mu podaří nějak zásadně ovlivnit donášku jídel v ČR. Trochu mi to přijde jako když přesedláte z Ferrari (možná lépe z Astonu Martin) do malého pick-upu…