Zhruba v polovině února letošního roku jsem měl rozepsaný článek, kde jsem chtěl vyjádřit pochyby nad „cool“ faktorem Seznamu a.s. jak je viděl Patrik Zandl na Lupě. Než jsem článek dopsal, tak se ředitel Seznamu Pavel Zíma v rozhovoru na Lupě v podstatě přiznal, že vědomě rezignovali na inovace a jeli dle jeho slov v „udržovacím režimu“ . Podle toho co jsem se náhodou dozvěděl z interních zdrojů, tak ve firmě panovala i značná byrokracie – na každou drobnost bylo potřeba uspořádat X porad atd. Vytušit se to dá i ze zmiňovaného rozhovoru – kde Pavel Zima tvrdí, že jen redesign Super.cz připravovali téměř rok. Projevilo se to například v pozdní reakci na horečku slevových serverů. Kdyby Seznam reagoval rychleji nebo s tím dokonce začal, patrně by ubylo kopírovačů a celý slevový trh mohl být kultivovanější.
Najednou se Pavel Zíma začal objevovat na startup akcích, Ivo Lukačovič zakládá tajemnou firmu Citationtech (údajně se má věnovat aplikacím pro mobily a tablety). Vše bylo završeno nynějším návratem Ivo Lukačoviče do firmy – díky jeho autoritě tak svítá naděje, že by mohl narušit zkostnatělé pořádky. Krásným příkladem toho kam vede nedostatek inovace a „startup“ kultury je např. Yahoo. Proto se Google snaží za každou cenu udržet inovační kulturu, poskytuje zaměstnancům 20% pracovní doby na realizaci jejich nápadů a je poměrně aktivní v i akvizicích. Doufám, že tedy brzy uslyšíme o nějaké novince ze seznamácké kuchyně, která nebude zklamáním jako tehdy „poslední chybějící služba“ .