Bez většího povšimnutí v roce 2010 vstoupil v platnost ČR zákon o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání, který vyžaduje i po tvůrcích videoobsahu vytvořeného na webu za účelem informování, zábavy nebo vzdělávání registraci u Rady pro televizní a rozhlasové vysílání (dále jen RRTV). S tím jsou spojené i další povinnosti jako uvádět kontaktní údaje, uchovávat zveřejněná videa minimálně 30 dnů , nutnost jasného rozpoznání obchodních sdělení apod.
U sponzorovaných pořadů nesmí přímo nabádat k nákupu zboží nebo služeb, musí zřetelně takový pořad označit , uvést sponzora atd. RRTV při zjištění nedostatku vyzve subjekt k nápravě, pokud k ní nedojde tak nařídí správní řízení, kde hrozí pokuta 1 000 000 Kč a v některých případech až 2 000 000 Kč.
To, že to RRTV myslí vážně dokladuje tento zápis z jednání, kde tímto upozorňuje na nedostatky firmu Microsoft s.r.o. u jejího portálu s vzdělávacími a instruktážními videii www.mstv.cz. Microsoft si to nedal líbit a označil za provozovatele svou americkou centrálu Microsoft Corp a tím se vyvlékl z jurisdiskce RRTV a Evropské unie. Stejnou možnost nemají ostatní jako např. populární videocast digit.cz . Řada ostatních firem se této úřední mašinérii podvolila a jsou evidováni v tomto seznamu.