K této úvaze jsem došel poté co jsem shlédl na Extra.cz video, které ten samý den odvysílala na závěr svých zpráv i televize Nova. Došlo mi, že tyto dvě věci spolu určitým způsobem souvisejí (ne obsahem). Bulvární web spustil Jan Barta s low cost redakcí a tak velkou část obsahu Extra.cz tvoří převzatý obsah ze sociálních sítí doplněný o několik řádek textu. Podle posledních údajů z Netmonitoru se mu celkem daří získávat dostatek návštěvníků, tak pokud si zvyšující návštěvnost udrží i do budoucna a začnou konkurovat zavedeným značkám, tak to můžeme považovat za určitý trend. Zavedené bulvární weby se zázemím desítek redaktorů, fotografů a přispěvatelů se ocitnou pod ještě větším tlakem než dnes. Média budou mít snahu šetřit náklady a přebírat více obsahu ze sociálních sítí nebo specialistů na PR. Stejně už dnes řada celebrit materiály v podstatě bulváru dodává sama. U bulvárů to může být jedno, ale trochu mě zamrazilo z představy , kdy i běžná média začnou obsah přebírat a ne ho tvořit. Už třeba dnes v českých médiích je minimum původního zpravodajství ze zahraničí kvůli vysokým nákladům a mám dojem, že lidé kteří necestují mají tak o světě z českých médií dost zkreslené představy. Proto se mi například moc nelíbí praxe Lupy.cz, kdy přebírají zajímavé články už jednou zveřejněné na blozích. Na druhou stranu je to pochopitelné – za čtení Lupy neplatíme, tak nezbývá než tuto praxi tolerovat. Pořád lepší než jen překlady článků z angličtiny bez uvedení zdroje. Možná česká média dopadnou jako potraviny – většina se spokojí s nízkou kvalitou a ti co na to budou mít si připlatí za lepší. Na druhou stranu větší konkurence v mediálnímu prostoru může přinést lepší kvalitu i výběr.
Jestli se směr a la Extra.cz chytne, rozhodne jak úspěšně bude najatá agentura prodávat na tomto webu reklamu. Obejít se bez možnosti přímo řídit a motivovat obchodníky se může ukázat pro Jana Bartu jako největší oříšek. Jak vidíte budoucnost českých médií vy? Napište do komentářů.