Nedávno Tomáš Čupr oznámil spuštění nové služby kouzelnaalmara.cz . Promeškal tak možnost vlastnit ochrannou známku a zároveň novotvar “poštomat„, které už používá na českém trhu polská firm Integer.pl se svou službou postomaty.cz . Podle vyjádření jejího ředitele má na expanzi v ČR připraveno 2,5 mil. EUR a bude tak víc než zdatným soupeřem Mitonu a spol. Stejnou službu plánuje spustit i Česká pošta pod názvem „balíkomat“ (další promeškaná slovní příležitost T.Č. :-) ). Bez boje se určitě nevzdá ani Ulozenka.cz, posílená spoluprácí s Heurékou. Do stejného rybníka se pouští i PPL se svým projektem PPL Partner, který má výhodu v tom, že se zde dají i zásilky nejen vyzvednout, ale i podat k přepravě. Dřív nebo později s něčím obdobným přijde i DPD. Ve světle výše uvedeného mi přijdou útoky na nízkou inovaci Kouzelné almary jako nesmyslné, stejně tak jako obrana Tomáše Čupra , že jsou s tímto konceptem aspoň v ČR první. Mnozí asi zapomínají , že podnikání je především činnost za účelem zisku – někdy k němu vede inovace, jindy bezchybná exekuce známé služby.
Když se podíváte do kamenné pobočky Slevomatu v Galerii Myšák tak většině případů slouží jako výdejna zboží a tak si Tomáš Čupr mohl snadno spočítat, že nahrazení několika vytížených děvčat automatickou almarou vyjde levněji. Dochází tak k jisté redefinici slevového businessu , kdy podstatnou část obratu tvoří zboží a je evidentní, že při lepších distribučních možnostech se bude obrat i nadále zvyšovat. Potvrzuje to trend kdy se slevové servery mění v nákupní kluby a specifický druh eshopů. Mění se tím i zaměření z lokálního na celostátní.
Kdo vyjde jako poražený a kdo jako vítěz? Sdělte svůj názor v komentářích.