Weblog – novinky ze světa web 2.0

Inspirujte se

Weblog – novinky ze světa web 2.0 header image 2

Kouzelné almary a slevové servery

19.3. 2013 · Žádný komentář · Slevové servery

Nedávno Tomáš Čupr oznámil spuštění nové služby kouzelnaalmara.cz .  Promeškal tak možnost vlastnit ochrannou známku a zároveň novotvar  “poštomat„, které už používá na českém trhu polská firm Integer.pl se svou službou postomaty.cz . Podle vyjádření jejího ředitele má na expanzi v ČR připraveno 2,5 mil. EUR a bude tak víc než zdatným soupeřem Mitonu a spol.  Stejnou službu plánuje spustit i Česká pošta pod názvem „balíkomat“  (další promeškaná slovní příležitost T.Č.  :-)  ).   Bez boje se určitě nevzdá ani Ulozenka.cz, posílená spoluprácí s Heurékou.  Do stejného rybníka se pouští i PPL se svým projektem PPL Partner,  který má výhodu v tom, že se zde dají i zásilky nejen vyzvednout, ale i podat k přepravě.  Dřív nebo později s něčím obdobným přijde i DPD.  Ve světle výše uvedeného mi přijdou  útoky na nízkou inovaci Kouzelné almary jako nesmyslné, stejně tak jako obrana Tomáše Čupra , že jsou s tímto konceptem aspoň v ČR první.  Mnozí asi zapomínají , že podnikání je především činnost za účelem zisku – někdy k němu vede inovace, jindy bezchybná exekuce známé služby.

Když se podíváte do kamenné pobočky Slevomatu v Galerii Myšák tak většině případů slouží jako výdejna zboží a tak si Tomáš Čupr mohl snadno spočítat, že nahrazení několika vytížených děvčat automatickou almarou vyjde levněji. Dochází tak k jisté redefinici slevového businessu , kdy podstatnou část  obratu tvoří zboží a je evidentní, že při lepších distribučních možnostech se bude obrat i nadále zvyšovat.  Potvrzuje to trend kdy se slevové servery mění v nákupní kluby a  specifický druh eshopů.  Mění se tím i zaměření z lokálního na celostátní.

Kdo vyjde jako poražený a kdo jako vítěz? Sdělte svůj názor v komentářích.

Tagy: