Před pár dny oznámil ukončení činnosti Foodspot – pojízdná kuchyň – dodávka s tex-mex kuchyní. Inspiraci našli zřejmě v USA, kde food trucky zažívají renesanci – viz třeba článek na www.podnikanivusa.com nebo reality show The Great Food Truck Race
Foodspot jako první svého druhu probojovával cestu dalším – příčinliví občané na něj opakovaně volali policii, z řady míst byl vykázán majiteli pozemků (parkovacích ploch či silnic), často kvůli tomu, že v nedalekém objektu byla závodní vývařovna Eurestu nebo jiné firmy. Někdy dokonce souboj probíhal tak, že závodní vývařovna vyslala kousek před Foodspot maskota, který rozdával letáky lákající k návštěvě jejich provozovny. Ke škodě zákazníků se boj neodehrával v kvalitě jídla.
Foodspot dělal obstojné hamburgery – i když maso občas skončilo uprostřed syrové, což u mletého masa není úplně košer. Horší to bylo s ostatními mexickými specialitami – např. burritos – naprosto neochucené, s tvrdým masem – to mohu zodpovědně prohlásit, že takové provedení je spíš parodie na tex-mex. V USA jsou food-trucky populární zejména proto, že nabízejí skvělé jídlo za nižší ceny než v restauraci. Například populární Kogi v Los Angeles má ceny téměř srovnatelné s pražským Foodspotem.
Každý může namítnout, že v ČR nejde uvařit stejně dobré jídlo jako v Mexiku. Opak je pravdou – v Praze je řada restaurací, které vaří opravdu autentickou mexickou kuchyni – poznáte je podle toho, že do nich chodí Mexičani žijící v Praze. Druhým kamenem úrazu byla patrně rychlost přípravy a výdeje jídel. Každé jídlo bylo připravováno teprve v moment jeho objednání – což v případě hamburgeru bylo cca 5 minut – a pokud před Vámi stáli dva lidé, tak se Vám čekání protáhlo na 15 min, někdy i na 20 podle velikosti fronty.
Foodspot nyní hledá investora nebo někoho kdo by jej koupil. Pro někoho kdo umí vařit a nebojí se práce je to ideální příležitost. Osobně vidím ideálního kupce v pracovité paní Lan z Pho Vietnam . Nebo že by toho naskočila „nadějná“ bagetová dvojice z Yummy Food ?