Na českém trhu s balíkovou přepravou dominuje stále Česká pošta (cca 50%) následuje PPL s podílem cca 25% , dalším je DPD, který může mít tak 10-15% , na čtvrtém místě je GEIS a další menší firmy. Z těchto hráčů má se daří zvětšovat tržní podíl pouze jednomu.
České poště podíl průběžně klesá, protože nedokáže spolehlivě doručovat tzv. „Balíky do ruky“ nemalá část z nich končí místo na adrese příjemce k vyzvednutí na poště. Zatímco u PPL nebo DPD se kurýři aktivně snaží o doručení (a jsou na tom finančně motivováni) a jsou schopni doručit napoprvé odhadem více než 90% zásilek. Zatímco u České pošty není neobvyklé, že se to podaří jenom u 70% zásilek. Jak doručování může někdy vypadat popsal před několika lety Patrik Zandl.
Není složité určit kdo z druhé dvojice PPL a DPD se daří zvyšovat tržní podíl. DPD má moderní webové stránky, fungující mobilní aplikace i jejich obchodní oddělení se snaží. Když jsem před několika lety poptal jejich služby, dostal jsem téměř obratem zajímavou nabídku, kterou jsem využil jenom jednou a víc už jsem jejich služby nepoužíval. Od té doby mi aspoň jednou za rok zavolá jejich obchodník a zeptá zda nějaké služby nepotřebuji. Od České pošty ani od PPL jsem se takové pozornosti nedočkal.
Pokud by existovala soutěž o nejzastaralejší firemní webové stránky společností s obratem nad miliardu, tak by PPL zcela jistě vyhrálo. Stránky vypadají jako kdyby se od vzniku firmy koncem devadesátých let vůbec nezměnily. Na titulní stránce najdeme hned dva výrazné odkazy na neexistující mobilní aplikace. Zrovna nedávno se novým ředitelem PPL stal ing. Chvátal, tak možná se brzy dočkáme změny. Možná by se našla i webová agentura, která by webové stránky ráda udělala zdarma a místo těch neexistujích aplikací by tam měla své logo.