Jiřímu Wohlmannovi se podařilo vybudovat několik firem, které se označují za tzv. šedé operátory – TMT Czech, Global Care a Hermod. Tyto firmy úspěšně dokázaly využít slev poskytovaných operátorem velkým zákazníkům a obhospodařovaly cca 70 000 SIM karet. Dokázaly obhospodařit billing zákazníkům, zákaznickou péči za mnohem menší náklady než samotní operátoři. Pro nové operátory by znamenaly obrovský přínos, který by dokázal nastartovat rychle jejich business. Proto je Telefonica ve světle svého klesajícího zisku a perspektivy vstupu nové konkurence koupila za částku pohybující se stovkách miliónů korun (odhady hovoří o 300-400 mil. Kč). Není tedy vždy potřeba vymýšlet něco nového, ale stačí dělat lépe a levněji než ostatní.
V této perspektivě je mimo jiné vidět hezky vidět potenciál Shipita – které umí rovněž zákazníkům nabídnout levnější služby než klasičtí dopravci typu Fedex nebo DHL. Při pokračujícím růstu tak dříve nebo později přistane na stole nabídka na koupi Shipita ze strany těchto firem za obdobnou „kulatou“ sumičku – akorát nebude v Kč, ale v dolarech. Nebo se mýlím - domněnky sdělte v komentářích.