Weblog – novinky ze světa web 2.0

Inspirujte se

Weblog – novinky ze světa web 2.0 header image 2

Kdo chvíli stál stojí opodál – Askyou má konkurenci

19.3. 2012 · Žádný komentář · Novinky, Start-upy

Před několika dny byl v beta fázi v USA spuštěn projekt LifeCrowd – online „tržiště“  pro sociální aktivity – tedy se stejným záměrem jako Askyou.cz – tj. potkávat nové lidi na společných aktivitách.  Design webu obou služeb je dost podobný – ono asi nijak zásadně odlišit nejde.  Design Askyou mi přijde trochu učesanější a vizuálně lépe sladěný.   LifeCrowd podle toho co popisuje má mírně odlišný model – z placených aktivit si chce brát určité procento , kdežto Askyou plánuje prodej vstupenek a propagaci značek.

Co teď? Určitě to není konec amerického snu pro zakladatele Askyou – spíš jde o  nakopnutí a potvrzení, že jejich idea není špatná. Rovněž to chápu jako důležitý signál pro investory.  Výhodou existence konkurence je,  že se můžete srovnávat a inspirovat.  Kde by se tedy kluci z Askyou mohli vzít ponaučení? Určitě v tom, že LifeCrowd aktivity pečlivě vybírá – vyhnou se tak zpočátku negativním zkušenostem, kdy nabídka bude zaplněna „fake“  akcemi, které si na zkoušku  bez reálného základu vytvoří noví uživatelé.  Mimo to LifeCrowd spolupracuje s neziskovými organizacemi a pomáhá jim tak shánět dobrovolníky na jejich akce – to určitě stojí za zvážení.  Askyou by mohlo rovněž přidat mnohem více akcí z externích zdrojů – divadla, koncerty apod.  Možnost pozvat své přátelé již LifeCrowd má – u Askyou je to teprve v plánu.

Strategickým cílem Askyou by měla být mezinárodní expanze – minimálně v evropském kontextu nebude zatím moc konkurence, doufám tedy, že si  nějaký investor všimne potenciálu Askyou a pomůže jim se rozšířit do dalších zemí.

Na tomto příkladu je vidět,  že pokud máte dobrý nápad (a potvrdí vám to aspoň pár dalších lidí) má smysl se do něj pustit ihned.  Minimálně několik dalších lidí totiž na něčem podobném už bude pracovat také.  Kdyby zakladatelé Askyou váhali (třeba až dodělají školu)  - tak dneska už by byli mnohými považování za kopii amerického startupu – dneska jsou v opačné pozici a mohou říkat – kopírují nás už Američani.  :-)

Tagy: ·