Weblog – novinky ze světa web 2.0

Inspirujte se

Weblog – novinky ze světa web 2.0 header image 2

RTB nebo Real Time Kidding?

12.12. 2013 · Žádný komentář · Média

Ve světě, ale v České republice roste prodej internetové reklamy formou RTB (Real Time Bidding). Ve zkratce to funguje tak, že jeden systém (nazývá se SSP-supply side platform) nabízí každou konkrétní impresi formou aukce dalším zapojeným systémům (pojmenovaným DSP – demand side platform). To celé proběhne až po načtení stránky během cca 100ms. SSP systémy shromažďují o návštěvnících webu řadu informací a tak je tato forma reklamy mnohem cílenější v porovnání s nákupem běžné bannerové reklamy, které se prodává na pozice. Lepší cílení znamená často i levnější nákupní ceny – na stejný výkon Vám stačí méně peněz.  Aukční princip přináší největší profit tam, kde se koncentruje největší poptávka – dříve nebo později zde bude hrát dominantní roli Google – bude mít nejvíc dat o uživatelích a nejvíc zákazníků. I přesto vznikla řada nových platforem, kde je možné bannery nakoupit. V řadě z nich nemá inzerent úplně kontrolu nad tím, kde se bannery zobrazují. Jednu z těchto platforem jsem vyzkoušel a při analýze dosažených výsledků jsem se nestačil divit. Většina přivedeného trafficu byla uměle vytvořená – tj. za impresí nebyl člověk ale stroj.   Sluší se říct, že se nejedná o žádnou z platforem nově vzniklých v ČR.   Jaké máte zkušenosti s RTB vy? Napište do komentářů.

Tagy: ······