Ve světě, ale v České republice roste prodej internetové reklamy formou RTB (Real Time Bidding). Ve zkratce to funguje tak, že jeden systém (nazývá se SSP-supply side platform) nabízí každou konkrétní impresi formou aukce dalším zapojeným systémům (pojmenovaným DSP – demand side platform). To celé proběhne až po načtení stránky během cca 100ms. SSP systémy shromažďují o návštěvnících webu řadu informací a tak je tato forma reklamy mnohem cílenější v porovnání s nákupem běžné bannerové reklamy, které se prodává na pozice. Lepší cílení znamená často i levnější nákupní ceny – na stejný výkon Vám stačí méně peněz. Aukční princip přináší největší profit tam, kde se koncentruje největší poptávka – dříve nebo později zde bude hrát dominantní roli Google – bude mít nejvíc dat o uživatelích a nejvíc zákazníků. I přesto vznikla řada nových platforem, kde je možné bannery nakoupit. V řadě z nich nemá inzerent úplně kontrolu nad tím, kde se bannery zobrazují. Jednu z těchto platforem jsem vyzkoušel a při analýze dosažených výsledků jsem se nestačil divit. Většina přivedeného trafficu byla uměle vytvořená – tj. za impresí nebyl člověk ale stroj. Sluší se říct, že se nejedná o žádnou z platforem nově vzniklých v ČR. Jaké máte zkušenosti s RTB vy? Napište do komentářů.
RTB nebo Real Time Kidding?
12.12. 2013 · Žádný komentář · Média
Tagy: bannery·demand side platform·DSP·Real Time Bidding·reklama·RTB·SSP