Koncem minulého roku představil Ivo Lukačovič výsledek zhruba ročního úsilí několika programátorů – cloudovou službu Melown, která umí z fotografií vytvořit 360° prohlídku produktů. Po pravdě řečeno očekávání byla poměrně větší než výsledek. Jak poznamenal Michal Illich – úsilí by vypovídalo 2-3 měsícům práce. Netuším proč osoba formátu Iva Lukačoviče se nedomluvila s několika výrobci nebo eshopy a při veřejném představení se neprezentovali rovnou případovou studii jak moc to pomohlo zvednout obrat apod. Zdá se, že tým udělal chybu v strategii – kdy v tichosti kódoval službu, která nakonec zákazníky až tolik nezaujme. Kdežto ostatní konkurenti zveřejnili své projekty na Kickstarteru a získali tak nejen zajímavou publicitu, ale rovnou budoucí zákazníky a jejich cenný feedback. 360° produktové fotografie existují už pěknou chvilku ale i tak se nestaly v e-commerce velkým hitem. Vytvářet tyto fotografie je totiž dost nákladné. Eshopy by to určitě ocenily, ale nemají na to kapacitu ani zdroje, většina z nich má fotografie od výrobců. Sami producenti se do toho nějak nehrnou, zřejmě chtějí, aby přece jen zákazníci přišli na výrobek podívat do obchodu. Snáze tam zákazníci asi podlehnou nákupní horečce a produkt si koupí. Melown neposkytuje ke své službě ani speciální otáčecí stůl pro focení jako ostatní dodavatelé obdobných služeb jako arqspin.com nebo zcapture.com . Mírně diskutabilní je i obchodní model Melownu – 0,02 USD za kliknutí – kde není jasné jestli se platí za každé kliknutí jednoho zákazníka na jeden obrázek apod. Bude zajímavé tedy sledovat kam se služba vyvíjí a zda nejde dostatek zákazníků. Např. Zcapture poskytuje plány na svůj turntable jako open source hardware a tak by jej možná Melown mohl využít.
V CitatioTech SE se vylíhl Melown
10.1. 2014 · Žádný komentář · Start-upy
Tagy: 360°·Citationtech·fotografie·Ivo Lukačovič·Melown·Seznam·Start-upy