Weblog – novinky ze světa web 2.0

Inspirujte se

Weblog – novinky ze světa web 2.0 header image 2

V CitatioTech SE se vylíhl Melown

10.1. 2014 · Žádný komentář · Start-upy

melown

Koncem minulého roku představil Ivo Lukačovič výsledek zhruba ročního úsilí několika programátorů – cloudovou službu Melown, která umí z fotografií vytvořit 360° prohlídku produktů. Po pravdě řečeno očekávání byla poměrně větší než výsledek. Jak poznamenal Michal Illich – úsilí by vypovídalo 2-3 měsícům práce. Netuším proč osoba formátu Iva Lukačoviče se nedomluvila s několika výrobci nebo eshopy a při veřejném představení se neprezentovali rovnou případovou studii jak moc to pomohlo zvednout obrat apod.  Zdá se, že tým udělal  chybu v strategii – kdy v tichosti kódoval službu, která nakonec zákazníky až tolik nezaujme.   Kdežto ostatní konkurenti zveřejnili své projekty na Kickstarteru a získali tak nejen zajímavou publicitu, ale rovnou budoucí zákazníky a jejich cenný feedback.  360° produktové fotografie existují už pěknou chvilku ale i tak se nestaly v e-commerce velkým hitem. Vytvářet tyto fotografie je totiž dost nákladné. Eshopy by to určitě ocenily, ale nemají na to kapacitu ani zdroje, většina z nich má fotografie od výrobců. Sami producenti  se do toho nějak nehrnou, zřejmě chtějí, aby přece jen zákazníci přišli na výrobek podívat do obchodu. Snáze tam  zákazníci  asi podlehnou nákupní horečce a produkt  si koupí. Melown neposkytuje ke své službě ani speciální otáčecí stůl pro focení jako ostatní dodavatelé obdobných služeb jako  arqspin.com nebo zcapture.com . Mírně diskutabilní je i obchodní model Melownu – 0,02 USD za kliknutí – kde není jasné jestli se platí za každé kliknutí jednoho zákazníka na jeden obrázek apod. Bude zajímavé tedy sledovat kam se služba vyvíjí a zda nejde dostatek zákazníků. Např. Zcapture poskytuje plány na svůj turntable jako open source hardware a tak by jej možná Melown mohl využít.

Tagy: ······