Zhruba v půlce května na anglicko mluvícím webu vzbudil rozruch článek o tom kde končí neprodaná auta. Autor svá tvrzení o tom, že automobilky tajně skladují až 20% vyrobených aut až se rozpadnou , postavil na na základě různě pořízených fotografií např. z Google Maps. Článek získal mimořádný ohlas na sociálních sítích . Řada jiných médií poměrně brzy fakta v článku odhalila jako nesmyslná (tady a tady).
Trendové články v zahraničních médiích pozorně sledují i české zpravodajské weby a vyrábí z nich kopie bez jakéhokoli ověření. Je to levné a čtenáře to přitáhne. K tomuto trendu se přidal i Reflex, který kopii (přesně řekněme citaci) článku zveřejnil před dvěma dny. Přímo ukázkový příklad toho jak se vyrábí virtuální realita. O to více je smutné, že vedoucím webu Reflex.cz je respektovaný novinář Viliam Buchert a snížil se k takovému způsobu práce.