Zdeněk Cendra ve svém tweetu oceňuje, že u služby Google Fiber jsou zákazníci na prvním místě.
Google Fiber x content. Kdyz je na prvnim miste zakaznik, nikoliv kratkodobe revenue od content providera pro ISP. http://t.co/JjNvB8Arh3
— Zdenek Cendra (@zdendac) June 3, 2014
Dovolil bych si s tím lehce polemizovat – Google to nedělá kvůli zákazníkům, ale kvůli svému budoucímu zisku. Mnozí to zatím nezaznamenali, ale video obsah na internetu má silně rostoucí trend a to na úkor klasických televizí. Důkazem je například Seznam investuje do vlastního vytváření video obsahu v podobě Streamu. Mladá generace už dnes tráví na internetu více času než u televize.
Google urychluje přístup k videím, protože čím více lidí bude mít rychlý přístup k tomuto obsahu, tím více to bude lákat další uživatele (tzv. síťový efekt – viz definice na konci mého posledního článku). A Google hraje prim v prodeji internetové reklamy a urychlování videí mu pomůže ukousnout televizím z jejich koláče.
Popravdě se Zdeňkovi Cendrovi trochu divím – o tom kolik stoupá přenos video obsahu ví mnohem víc než já. Zákazníkům se to určitě líbí, ale pro jejich hřejivý pocit to nikdo nedělá. Slovy klasika – peníze jsou až na prvním místě.