Internet se čím dál více stává demokratizačním nástrojem ve všech oblastech. Dnes už nám přijde samozřejmé, že se nemusíme spoléhat na nabídku produktů v místním obchodu – přes internet si dnes můžeme koupit cokoliv. Nyní se blíží změny v dalším tradičním odvětví – v bankovnictví a v investicích. Startupy jako Transferwise radikálně zlevnily převody deviz, Stripe zjednodušil implementaci platebního rozhraní.
Princip na kterém funguje BitCoin , také ještě neřekl poslední slovo. Například švýcarská UBS investovala do výzkumného centra , která se má zabývat možností využití blockchainu v bankovnictví.
Rapidní nárůst zaznamenávají tzv. peer-to-peer půjčky, které pomalu začínají ukusovat bankám z krajíce. K tomu se přidávají i crowfundingové investování – microventures.com nebo Angel List . Je to skvělá příležitost pro firmy, které mají „love“ produkt pro koncové zákazníky. Proč to celé vlastně píšu? Vyzkoušel jsem britskou platformu https://www.crowdcube.com/ a investoval do firmy Sugru. Firmu založila mladá výzkumnice na základě svého patentu na hmotu, která je něco mezi plastelínou a lepidlem (vyzkoušel jsem osobně). Přilne k téměř jakémukoli povrchu a po vytvrzení zůstává pružná. Hodí se tak k opravám čehokoli, je to taková alternativa vteřinového lepidla. Firma už má více než milión zákazníků ze 160 zemí a otevírá další prodejní kanály a tak dosahuje zajímavého růstu. Zájem o akcie je enormní , během jednoho dne získala už více než polovinu předpokládané částky. Investice oceňuje firmu na necelých 25 mil. liber. Je to poměrně optimistické číslo, ale potenciál růstu unikátního produktu zde je. Co si o tom myslíte?