Weblog – novinky ze světa web 2.0

Inspirujte se

Weblog – novinky ze světa web 2.0 header image 2

Naspers a Mall.cz – co dál v ČR

11.5. 2012 · 1 komentář · Novinky

Nějakou dobu jsem přemýšlel o tom,  proč jihoafrický gigant Naspers koupil Mall.cz (přesněji celý Netretail holding) za částku  přesahující 6 miliard korun, když se zisk společnosti pohybuje v desítkách miliónů Kč.  Firma Naspers v posledních letech provedla celou řadu akvizic po celém světě a určitě nejsou v oboru nováčci, kteří by si neuměli spočítat návratnost.  Jeden z důvodů proč zaplatit tak vysokou cenu jsou možné synergie.  A těch je na českém trhu několik.

Předně je to cenový srovnávač Heureka.cz (vlastníkem je firma Allegro, patřící pod Naspers),  který díky programu „Ověřeno zákazníky“ má informace o tom, které zboží a za jaké ceny se skutečně prodává.  Pro někoho jako Mall.cz budou mít tyto agregované  informace cenu zlata.  Vhodnou cenovou strategií  tak lze z trhu vytlačit konkurenci, která už i tak operuje s nízkou marží nebo objevit zajímavé příležitosti k rozšíření sortimentu.  Zajímavé informace o konkurenci pro Mall.cz bude mít i NetDirect (vlastní rovněž Allegro).

Určité synergie lze najít i u Aukra (rovněž patřící pod Allegro) ,  kam čím dál více eshopů exportuje své produkty.  Prodej po internetu je v ČR poměrně dost saturovaný.  Aby se investované prostředky Naspersu vrátily dá se očekávat rozpoutání cenové války,  která zlikviduje konkurenci  a dovolí následně zvýšit marži na přijatelnou úroveň.  Fakt, že firma Mall.cz  v rámci  růstové strategie drží nízkou marži potvrdil i v rozhovoru pro motejlek tv i Ondřej Fryč.

Provozovatelé eshopů by tak měli být minimálně u Heuréky ve střehu  a dobře si rozmyslet  komu poskytovat svá data.

Tagy: ··

  • http://weblog.9c.cz/2012/09/novinky/prvni-kroky-naspers-v-cr/ První kroky Naspers v ČR | Weblog – novinky ze světa web 2.0

    [...] ve svém předchozím článku jsem upozorňoval na fakt, že vstupem Naspers do Mall.cz (alias Netretail holdingu) dojde k [...]