Weblog – novinky ze světa web 2.0

Inspirujte se

Weblog – novinky ze světa web 2.0 header image 2

Hřebíček do rakve české kultury?

13.9. 2012 · Žádný komentář · Slevové servery

Leader slevových serverů  Slevomat přišel s novou nabídnou slev na divadelní představení na poslední chvíli. Převážně pražská divadla zde nabízí poslední neprodaná místa.  Dle mého názoru se jedná o lehce sebevražednou taktiku. Velkou část návštěvníků divadel tvoří  pravidelní diváci a ty určitě nepotěší, že si vstupenky koupili předem o dost dráž.  Příště si to část z nich rozmyslí a budou čekat až se zlevněné lístky objeví na Slevomatu.  Pokud je v nabídce omezený počet míst , tak přínos v podobě nových zákazníků je minimální, ale snížení očekávané hodnoty u všech co si takové nabídky všimli (a nekoupili nebo nestihli koupit) je značný.  Divadelníci asi  nechápou, že tím rovněž vyhazují dosavadní náklady stávajících zákazníků.  Ze způsobu získání vstupenky je patrné, že divadla ani nepočítají s tím,  že by získávala kontaktní údaje návštěvníků, aby měla šanci je oslovit v budoucnu  a ověřit si zda aspoň některé z nich získala na další představení.

V budoucnu to povede ke snížení příjmů ze vstupenek což podkope už i tak chatrnou finanční situaci divadel. Doporučoval bych tedy  principálům , aby si  před slevovou nabídkou prostudovali blog Pricing idiota a případně zaměstnali někoho kdo marketingu opravdu rozumí.

Z pozice Slevomatu je to samozřejmě mistrovský tah, pokud se podobnou cestou vydá více kulturních institucí, tak si sami pomalu pod sebou podříznou větev. Nebo se mýlím a slevové servery do divadel přivedou nové návštěvníky z kterých se stanou pravidelní návštěvníci?

PS:  Divadelní slevu  Slevomatu jsem využil.

Tagy: ··